Sprawdzając opisy badań w ramach kontroli jakości należy się mieć na uwadze następujące zasady:

 

  • jeżeli badanie ma lekarza opisującego i konsultującego to w formularzu wybieramy lekarza, który konsultował (specjalistę) - on jest finalnie odpowiedzialny za końcowy kształt opisu
  • jeżeli w metodyce jest stwierdzenie "badanie przeglądowe" to oznacza, że badanie jest bez kontrastu (spełniony warunek odnotowania podania lub braku podania kontrastu) - dodatkowo określenie grubości warstw powoduje, że metodyka jest kompletna. Np. "TK przeglądowe głowy warstwami 2,5 mm" - to jest 2 pkt za metodykę
  • jeżeli chcemy poprawić wprowadzony rekord to należy wcześniejszy wpis usunąć z "Listy skontrolowanych opisów", a następnie dokonać ponownej oceny (zanzaczyć pozycję i w prawym górnym rogu przycisk "Usuń")
  • jeżeli dwa razy sprawdziliśmy ten sam opis - system uwzględni tylko jeden (pierwszy) wpis w końcowej ocenie (o ile numery badań się będą zgadzać) 
  • w celu uniknięcia błędów w formularzu numery należy przeklejać - starać się nie wpisywać ręcznie, gdyż zwiększa to prawdopodobieństwo popełnienia błędu
  • jeżeli mamy opis wykonany przez lekarza, którego nie ma na liście - należy zgłosić to mailowo Kierownikowi CKL i w kopii do Dyrektora ds. teleradiologii - podać imię i nazwisko lekarza specjalisty (nie zgłaszać lekarzy rezydentów)
  • jeżeli mamy podejrzenie wadliwego opisu pod względem merytoryki, identyfikacji pacjenta (np. prostata u kobiety, macica u mężczyzny itp.) - należy dokonać zgłoszenia "Wyrobu niezgodnego" zgodnie z procedurą
  • "Lista skontrolowanych opisów" jest archiwizowana i czyszczona co miesiąc - nie należy wprowadzać danych za poprzednie miesiące jeżeli dany okres został już "zamknięty"